Ich bin Deborah.
Schaut euch meine Arbeiten
an oder lest meinen Blog.

ofxGuiExtended

(English) An openFrameworks addon with extra controls and options to enhance ofxGui.

Leider ist der Eintrag nur auf Amerikanisches Englisch verfügbar. Der Inhalt wird unten in einer verfügbaren Sprache angezeigt. Klicken Sie auf den Link, um die aktuelle Sprache zu ändern.

Since ofUI is deprecated I quickly wanted to port some of the ofUI elements to ofxGui.

ofxGuiExtended addon

The code and all the details you need to know:
https://github.com/frauzufall/ofxGuiExtended

Complexity

I have been building this in order to use it for my VJ program SPLASH. Here are screenshots that show how SPLASH looked like during the development of the addon. I simply like the process visible in these images. It should also give you an idea of how complex GUIs can be that you build with ofxGuiExtended.

ofxMasterSlaveControl

This little addons can give controls like toggles and sliders the role to be master or slave controls. You can assign a master to control the slaves value.
out.
Download it here: https://github.com/frauzufall/ofxMasterSlaveControl

Discussion

This addon will not be merged into ofxGui as originally planned and is now standalone without depending on other addons. Here are some links to the discussions leading to the decision.
https://github.com/openframeworks/openFrameworks/pull/4306
https://github.com/arturoc/openFrameworks/tree/refactor-gui
https://github.com/frauzufall/ofxGuiExtended/pull/21
https://github.com/arturoc/openFrameworks/pull/31
http://forum.openframeworks.cc/t/extending-ofxgui-with-new-widgets/16670/5

Sag etwas

Deine email-Adresse wird nicht veröffentlicht.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Artikel zum Thema "Arbeiten":

(English) In <3 with Google's Quick, Draw! dataKursteilnahme an „Creative Applications of Deep Learning with TensorFlow“Martin Kohlstedt VisualisierungWENDE | SEITENRotationsstudienOF Doc Sprint in DenverSPECTRA 2015ofxGuiExtendedofx2DMappingPhonolight @ ANIMATION-DISC-O, DIAF, Technische SammlungenDeborah @ roleUP!KAZOOSH! Heat @CYNETART’13Visualisierungen Kraftwerk Off / OnKAZOOSH! Chat – Datenspuren’13Werkstatt IIIVisualisierungen MOXXOM’13Interlab Cairo-DresdenWerkstatt IIKAZOOSH! Funkschatten, CYNETART’12Crawling Traces – eine interaktive Projektion im Stadtraum (Diplom)Erfinderworkshop 2012, DresdenNachleuchten, KrautwaldfabrikKAZOOSH! Digitaler Voyeurismus, CYNETART’11Das Konzept von KAZOOSH!MOXXOM 2011KAZOOSH! Binäres im BuschwerkTEI2011 – Tangible, Embedded and Embodied Interaction ConferencePrag. Raindrops auf dem Anemic FestivalAnalyze My Smile Teil 2: Videoverarbeitung.raindrops – a flowerful installationEgglicious and RicetasticMonokel AugenoptikAnalyze My Smile Teil 1: EmotionsanalyseAbendschulkurs Teil 2: ZeichnungenKIMM – VisualisierungAbendschulkurs Teil 1: AcrylFeuerzangenbowleWandgestaltung